top of page
Hemstädning
-
Fasta dagar och priser
-
Samma härliga och fantastiska städteam
-
Kollektivavtal och försäkringar avseende person och sakskador
-
Skräddarsydda arbetsbeskrivningar
-
Direktreglering av eventuell Rut-avdrag
Hos oss kan samtliga medarbetare legitimera sig.
På Id-kortet framgår även vårt företagsnamn samt organisationsnummer.
Boenden i Brf:er som vi sköter trappstädningen åt
har som alltid rabatt på hemstädningen!

Hemstädning Arbetsbeskrivning
(Om inget annat är överenskommet)
-
Vilket städmaterial behöver jag ha hemma?Du behöver inte ha något material hemma, vi tar med oss allt!
-
Vilken information behöver Janawik för att kunna utforma ett kostnadsförslag?Vi behöver veta antal rum och kvadratmeter samt vilken typ av och antal fönster bostaden har. Vi behöver också veta adress, önskat datum och tid för flyttstädningen. Om det från er sida finns specifika önskemål som inte finns med i vår arbetsbeskrivning så meddela oss så tar vi med det i vår beräkning.
-
Hur fungerar det med betalningen?Vid önskat rut-avdrag direktreglerar vi avdraget på fakturan. Betalning sker via faktura, 10 dagar netto. Fakturan mailas kostnadsfritt. Önskar ni få fakturan via post tillkommer en avgift på 44 kr exklusive moms (55 kr inklusive moms). Fakturaavgiften är inte Rut-avdragsberättigad.
-
Kan jag vara hemma när städningen utförs?Ja visst kan du det!
-
Har Janawik någon försäkring som täcker om olyckan skulle vara framme?Ja visst har vi det! Samtliga medarbetare på Janawik är försäkrade och vi har även en ansvarsförsäkring upp till 10 000 000 kr om något skulle gå sönder under vårt arbete!
-
Hur fungerar det med avbokningar?Kostnadsfri avbokning upp till 72 timmar innan. Avbokning efter debiteras med 100%.
-
Har ni en miljöpolicy?Ja, det har vi. För Janawik är det självklart att vi i vårt arbete ska göra vårt yttersta för att minimera negativa effekter på miljön. Vi arbetar systematiskt med vårt miljöarbete. Detta är såklart också en arbetsmiljöfråga så vårt miljöarbete är viktigt för oss ur flera perspektiv.
-
Vad menas med "Nöjd-kund-garanti"?"Nöjd-kund-garanti innebär att vi kostnadsfritt åtgärdar eventuella brister i vårt arbete! För att garantin ska gälla vill vi att ni kontaktar oss senast 48 timmar efter att vårt arbete har slutförts.
-
Hur ser er nyckelhantering ut?Vi är mycket ödmjuka inför förtroendet vi får gällande hanteringen era nycklar och eventuella larmkoder och har fasta säkerhetsrutiner. Nycklarna och/eller larmkoderna märks aldrig med ert namn eller adress.
-
Har ni kollektivavtal?Självklart har vi det!
-
Hur ser er nyckelhantering ut?Vi är mycket ödmjuka inför förtroendet vi får gällande hanteringen era nycklar och eventuella larmkoder och har fasta säkerhetsrutiner. Nycklarna och/eller larmkoderna märks aldrig med ert namn eller adress.
-
Har ni en miljöpolicy?Ja, det har vi. För Janawik är det självklart att vi i vårt arbete ska göra vårt yttersta för att minimera negativa effekter på miljön. Vi arbetar systematiskt med vårt miljöarbete. Av den anledningen önskar vi att ni som kund ser till att kemikalierna vi ska städa med i största möjliga mån är miljömärkta. Detta är såklart också en arbetsmiljöfråga! Vi hjälper gärna till med förslag på lämpliga produkter.
-
Har ni kollektivavtal?Självklart har vi det!
-
Vad händer om ett av våra städtillfällen infaller på t. ex. nyårsdagen?Städning som infaller på en röd dag ställs in. Om ni önskar hemstädning på någon annan dag än det aktuella inställda städtillfället så går det givetvis att boka in det. Välkommen att kontakta oss!
-
När utförs hemstädningen?Hemstädningen utförs vardagar på en med er överenskommen dag eller övrenskommna dagar och tid mellan kl 08.00 och 17.00.
-
Vad menas med "Nöjd-kund-garanti"?"Nöjd-kund-garanti innebär att vi kostnadsfritt åtgärdar eventuella brister i vårt arbete! Skulle ni inte vara nöjda så kontakta oss via mail till kontoret: info@janawik.se eller via mail till er utsedda kontaktperson. För att garantin ska gälla vill vi att ni kontaktar oss senast 24 timmar efter att vårt arbete har slutförts.
-
Hur fungerar det med avbokningar?Avbokning kan ske kostnadsfritt 48h innan städtillfället. Vid senare avbokningar debiteras halva kostnaden. Om avbokningen sker samma dag som städningen ska utföras debiteras hela kostnaden.
-
Hur kvalitetssäkrar ni ert arbete?Vi arbetar efter ett systematiskt kvalitetssystem och utför egenkontroller. Vi hör också av oss till er med jämna mellanrum för att höra hur ni upplever vår service.
-
Har jag rabatterad hemstädning om min brf är kund hos er?Jajamänsan, det har du!
-
Vilket städmaterial bör jag ha hemma?Följande material nedan är bör finnas: Rengöringsmedel för golv, och toalett, avfettningsmedel (t.ex. diskmedel) Wettexdukar och mikrofiberdukar, helst i olika färger: Badrum, toalett, kök samt för övrig rengöring Repfria svampar Dammvippa Ren mopp/svabb Skaft samt hink med press passande mopp/svabb Välfungerande dammsugare, dammsugarpåsar Tänk på att tvätta moppar/svabbar och trasor inför varje städtillfälle!
-
Vilken information behöver Janawik för att kunna utforma ett kostnadsförslag?Vi behöver initialt bara veta önskad frekvens, antal rum och kvadratmeter. Utifrån denna information samt vår standardarbetsbeskrivning beräknar vi kostnaden för hemstädningen. Om det från er sida finns specifika önskemål som inte finns med i vår arbetsbeskrivning så meddela oss så tar vi med det i vår beräkning.
-
Har Janawik någon försäkring som täcker om olyckan skulle vara framme?Ja visst har vi det! Samtliga medarbetare på Janawik är försäkrade och vi har även en ansvarsförsäkring upp till 10 000 000 kr om något skulle gå sönder under vårt arbete!

Välkommen att boka hemstädning via oss och få
tid över till sådant som du tycker är kul!
bottom of page